GALERIA POD NAPIĘCIEM
archiwum
Wystawa
Pracowni Malarstwa 173
Wydział
Wzornictwa i Architektury Wnętrz
Kierunek Wzornictwo
Prace studentów I i II roku
powadzący:
dr hab. prof. ASP Janusz Antoszczyk
mgr Mirosław Koprowski
wernisaż wtorek 10 III 2015 r., godzina 15.15
ekspozycja czynna do 28 IV 2015 r.
Galeria Pod Napięciem
Wydział Elektrotechniki, Elektroniki, Informatyki i Automatyki
Politechnika Łódzka
ul. Stefanowskiego 18/22 budynek a10

Malarstwo obok rysunku, stanowi jedno z kilku narzędzi
obrazowania wiedzy, uczuć, emocji i wrażliwości. Program
pracowni skupiony jest na rozwijaniu indywidualnej wrażliwości
studenta i jego predyspozycji plastycznych, a także
na uświadomieniu potrzeby sumiennej, systematycznej,
konsekwentnej pracy twórczej, konieczności
dokonywania nieustannej analizy szeroko pojętej Natury.
Charakter spotkań malarskich, oparty jest przede wszystkim
o studia z natury.
Mile widziani są studenci będący wnikliwymi obserwatorami,
„badaczami” rzeczywistości, a jednocześnie gotowi do podjęcia
indywidualnych wyzwań artystycznych - wyruszenia w daleką,
osobistą podróż w nieznane rejony naszej
podświadomości.
Pierwsze dwa semestry, mają na celu uświadomienie
studentowi, potrzeby wrażliwej i
dogłębnej obserwacji zjawisk wizualnych. Dlatego też,
początkowe ćwiczenia realizowane są w oparciu
o szkice oraz studia martwej natury, przedmiotu, nieco
później człowieka.
Nauka malarstwa, kształtowana jest poprzez korekty indywidualne,
a także zbiorowe. Ważne z punktu widzenia dydaktycznego,
są okresowe przeglądy, oraz prezentacje w formie
wystaw zbiorowych i indywidualnych, na terenie ASP i poza
Uczelnią. Korekta, często przybiera postać wykładu, czasem
dyskusji.
Bardzo ważnym, jest potrzeba dotarcia z przekazem
do świadomości indywidualnej studenta, pobudzenia jego
wrażliwości, dalej skłonienia go do zadawania sobie pytań, a na
końcu odnalezienia najlepszego rozwiązania.
Obok kategorii takich jak: wrażliwość, wiedza, doświadczenie i
umiejętności techniczne, równie ważną wydaje
się być potrzeba poszukiwania rozwiązań opartych
o działania intuicyjne, a także podejmowanie ryzyka
artystycznego - rozwiązań wykraczających poza ograniczenia
własne.
Studia lat wyższych, podbudowane wiedzą i doświadczeniami
wyniesionymi z dwóch wcześniejszych semestrów,
dają możliwość podejmowania własnych
poszukiwań wybranych problemów malarskich.
Współpraca dydaktyczna w dialogu ”mistrz-uczeń”, nie
odbywa się na płaszczyźnie sztywnych
założeń programowych, czy też ciasnych ram
zadań malarskich.
Jest to dialog, w trakcie którego, może „narodzić się”
całkiem nowa koncepcja, idea często zaskakująca obu
uczestników spotkania.
prof. Janusz Antoszczyk
Wydarzenie na Facebooku: www.facebook.com/events/789941777740614